הארון המציא ויטרינה – פתרונות אחסון

מזל שקלים | דירה נאה Comments Off on הארון המציא ויטרינה – פתרונות אחסון
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מה המשותף בין ויטרינה וארון בגדים? אחסון כמובן. אך מה רב ההבדל! לכל אחד מהם מטרה משלו ולכל מטרה הפתרון המתאים. סקירה ודיון על אחסון וארגון. חשוב לכולנו!

בין אם אתם אספנים נלהבים או מינימליסטים מושבעים, לכולנו יש חפצים רבים הזקוקים לאחסון. חפצים אחרים מיועדים דווקא לתצוגה כדי ליהנות מיופים ולהוסיף יופי וסגנון לחלל. אחסון לעומת תצוגה דקורטיבית של פריטים וחפצים אהובים הם בעצם שני צדדים של אותו המטבע. לפעמים נדרש האחד ולפעמים האחר. החכמה היא למצוא את האיזון הנכון בין השניים, אשר יהפוך כל חלל לאטרקטיבי יותר, וישפר את איכות התפקוד בו.

בארצנו הקטנה הכל קטן וקומפקטי במושגי דיור עולמיים. רק מעטים מאתנו חיים בבתים המאפשרים כמות מספקת של אחסון. דומה שאין סוף לפריטים, לאביזרים, לכלים, לרהיטים ולצעצועים. עודף החפצים הלא מאורגנים הללו גורם לתחושה של צפיפות, חוסר סדר ואסתטיקה ויוצר סביבת חיים לא נעימה. אחסון נכון מייעל פעילות יומיומית ומאפשר חלל מגורים נוח. לעומת זאת, תצוגה שימושית או דקורטיבית, היא ההשלמה הטבעית לאחסון. תצוגה אטרקטיבית של אוספים, חפצים אהובים, מזכרות וכו' יוצרת אופי לחלל, יוצרת הרגשה ביתית, מזמינה ומעוררת השראה. גם אחסון וגם תצוגה דורשים חשיבה וארגון. למרות שאין דרך חסינה מתקלות בדרך להרמוניה בחלל הבית, יש כמה אסטרטגיות מעשיות שיסייעו לכם לפשט את התהליך.

המנטרה של אנשי המקצוע בתחום היא "לחסר כדי להוסיף": היינו – הפחיתו את כמות החפצים אותם דרוש לאחסן ומצאו במקביל דרכים חכמות כדי להוסיף שטחי אחסון נוספים ברחבי הבית. זה נשמע אולי מובן מאליו אבל מתכון ברור זה יכול לשנות את הדרך שבה תארגנו את החלל. מיינו את כל החפצים האישיים. העבירו כל בגד שמעולם לא לבשתם ושלעולם לא תלבשו. מיינו חפצים המאוחסנים זמן רב ותרמו כל דבר מיותר. מזכרות תופסות הרבה יותר מקום משתוכלו לדמיין לעצמכם, לכן השתמשו בקריטריון פשוט: פריט שאתם אוהבים שמרו, פריט שאין לכם מושג מה לעשות אתו – העבירו הלאה.

מבואת הכניסה 

מבואת הכניסה לבית מעידה הרבה על המתגוררים בו. והיא זו שעושה את הרושם הראשוני. מבואת כניסה אידיאלית מקרינה רושם מסודר ומעניין המושך ומפתה את העין להתעניין בחלל הבית הפנימי. למען האמת העצובה, ברוב המקרים והבתים מבואת הכניסה היא נקודת מעבר ולכן היא גם ביתו הטבעי של הילקוט הנטוש, המטריה הרטובה, וערימת המכתבים שעוד לא נפתחה. גם מחברת חשובה, משקפיים אבודים, כסף קטן ומפתחות שונים מוצאים כולם מקום משכן בכניסה לבית.

למבואת הכניסה לבית בדרך כלל יש חיים כפולים: היא מקבלת את פניהם של בני הבית לאחר יום עבודה או לימודים עמוס כשכל אינסטינקט בגופם אומר להם לפרוק את כל הציוד ולעבור למצב נוח. זה גם המקום בו מקבלים את פני האורחים וגם המקום ממנו כולם יוצאים שוב אל עמל יומם למחרת. רק שקודם צריך למצוא את המפתחות של הרכב….

אחסון במבואת הכניסה הוא בדרך כלל אחסון לטווח קצר: פריטים שבשימוש יומיומי בעלי נטיה להצמיח רגליים וללכת לאיבוד כל יום מחדש.

כדי שמבואת הכניסה תהיה מסודרת לטווח ארוך חשוב לשים לב איזה פריטים נערמים שם והיכן בדיוק, כמו כן מהם הצרכים של בני הבית והאורחים המגיעים אליו. חשוב למצוא פתרונות אחסון שיהיו אסטטיים למראה ונגישים בקלות.

כדי לגייס את המשפחה לשיתוף פעולה אופטימלי דאגו למקום אחסון עבור כל פריט ש"נוחת" במבואת הכניסה. ספקו עמדה למטריות, ארון או קולב למעילים, כובעים, צעיפים, תיקים וילקוטים. שידה המכילה מדפים פתוחים וסגורים יכולה להכיל פריטים עונתיים או יומיומיים. חשבו על נגישות, ככל שהאחסון יהיה נגיש יותר כך הוא יהיה בשימוש יותר. במקום לייחד מגירה או שניים לכל הפריטים שינחתו שם בסוף היום וייצרו עומס ובלגן, הציבו אחסון בצורת מיכלים קטנים לפריטים קטנים: מפתחות, כסף קטן, פלאפון וכו'. היו יצירתיים והשתמשו באביזרים מפתיעים כמו עציצי חרס קטנים או ספלים מצוירים. הצבתם על מגש תאפשר לכם להעביר אותם בקלות למקום אחר אם תרצו בכך לפני שמגיעים אורחים. מחזיק מפיות מעניין יכול להחזיק מכתבים הממוענים לבני הבית השונים בצורה נגישה ובולטת. יחדו מדף נסתר לספרי טלפונים. אחסון אישי לכל אחד מבני הבית יעודד את השימוש בו. לבסוף, תלו מראה למבט אחרון לפני שיוצאים מהבית.

 

סלון

 הסלון הוא בדרך כלל החדר הכי גדול בבית. הוא משלב ישן עם חדש ופותח צוהר אל חיי היומיום המשפחתיים וההיסטוריה המשותפת. הסלון הוא חלון ראווה טבעי לאוצרות משפחתיים יקרים, ריהוט עתיק שהתקבל בירושה או תמונות סנטימנטליות הדורשות מקום מכובד על מדף או על הקיר. אחסון ותצוגה של אלמנטים בסלון צריכים להיקבע על פי השימוש השוטף בו. שאלו את עצמכם אלו פעילויות החלל צריך להכיל? זהו את העדפתכם לאחסון חזותי או אחסון סמוי מן העין. האם תעדיפו את הרשמיות של אלמנטים בנויים כספריות גבס או שתעדיפו את הגמישות של ריהוט המאפשר ניוד ושינוי במידת הצורך? האם חפצים נערמים על רהיטים או על משטחים?

השתמשו במערכת הגיונית המתאימה לפעילויות בכל מרחב בחלל. אם ילדים משתמשים בחדר זה על בסיס יומי, כדאי שיהיו אמצעי אחסון סגורים כגון מגירות או מדפים מאחורי דלתות, זמינים להכיל את עומס החפצים שלהם. חשוב שאחסון לילדים יהיה בגובה נמוך כדי להקל על הוצאת פריטים והחזרתם למקומם. עבור משפחה שאוהבת לשחק יחד, ארונית למשחקי קופסה היא גם פונקציונלית וגם 'כיפית'. אם אין מקום לארונית, כדאי לייעד שטח נפרד עבור משחקים, בין אם ביחידת אחסון אחרת או על מדפים, בארון ספרים או במכלי פלסטיק סגורים מתחת לספה (אם לספה יש חצאית). הגדרת מרחב מסוים למשחק יפנה שטחים אחרים בחלל לאחסון אחר. מחשב מומלץ לאחסן בארון המסתיר אותו מאחורי דלתות כשאינו בשימוש.

גם אם יש לכם מספיק ארונות ומדפים, הרצפה היא אבן שואבת לבלגן, התקינו ווים כדי שיתפסו את החפצים לפני שהם נוחתים על הרצפה. פעמים רבות מבנה החלל מזמן אפשרויות מפתיעות לאחסון ותצוגה. מפרץ חלון עמוק מתאים לספסל ישיבה עם מקום אחסון מתחתיו.

בחדר המכיל ספריית ספרים, אחסון חזותי הוא בחירה מתבקשת. ספריית ספרי קודש או ספרי חול שנאספו במשך תקופת חיים, מזמנת סקרנות ומעוררת את הדמיון. ספרים בגדלים, צבעים וטקסטורות שונות מפתים את המתבונן לקחת אותם ליד ולדפדף בהם. אוסף ספרים יכול להגדיר סגנון ואופי של חלל. מדפים מציעים אינסוף אפשרויות לסידור אלמנטים דקורטיביים דוממים וטבעיים בצמוד לספרים כדי לשבור את המראה הגאומטרי החוזר של ספרים על מדף. נסו לשחק עם הצבת ספרי קריאה בצורה אנכית ליד ערימה מאוזנת. כדי לשמור על סדר חשוב לסדר ספרים בצורה שתהיה נוחה – לפי נושאים, סופרים או בסדר אלפביתי. ניתן לצבוע את פנים המדפים בגוון עמוק ועשיר כדי למשוך תשומת לב לאוסף שהם מכילים ולהוסיף ענין ועומק ויזואלי לחלל. כדאי לנצל גומחות ונישות לבניית מדפי ספרים או התקנת מדפים צפים לתצוגת פריטים מעניינת. מדפים המיועדים לספרים אינם יכולים להיות ארוכים מדי, מחשש שתיווצר שקיעה במרכזם.

אם יש לכם שולחן קפה (או שכחתם שיש לכם אחד בשל העומס עליו), הגיע הזמן להעריך מחדש את היכולת הארגונית שלו. שולחנות קפה שנראים נהדר, אבל אין בהם אחסון עבור מגזינים וספרים, עושים את החיים קשים יותר. אם אין לכם תקציב לקנות שולחן חדש, תוכלו להוסיף קוביות אחסון על גלגלים או סלסלות לאחסון מגזינים, משחקים או ספרים בשימוש תדיר. אם הסלון מכיל גם את שולחן השבת, כדאי לאחסן בקרוב אליו בוויטרינה או בארונית את סט הכלים של שבת על מנתלהקל בעריכת השולחן.

זכרו שתצוגה היא בעצם אחסון גלוי לעין. אולי לא לכולם יש אוספים מיוחדים אבל לכל אחד יש פריטים שהוא מעוניין להציג וכאלה שהוא מעוניין להסתיר. סלון מתוכנן היטב ממזג את השניים בצורה נאה ופונקציונלית.

למדו כיצד אזורים לא שימושיים בחלל המגורים יכולים לעבוד בשבילכם. כל מי שארז מזוודה אי פעם יודע שלא חשוב כמה מקום יש בה, חשוב איך אתם מנצלים את המקום הזה. למדו להפיק את המרב מכל סנטימטר העומד לרשותכם. התקנת מדפים וקוביות אחסון מתחת לחלונות, בפינות, מעל פתחים ולאורך מסדרונות – יאפשרו אחסון נוסף. בכל בית חבויות פינות לא מנוצלות: חללים של מדרגות, נישות, תקרות גבוהות שאפשר ליצור בהם אינטרסול או בעזרת הנמכת תקרה דקורטיבית, לאפשר ליצור בהם שטחים נוספים לאחסון ממושך יותר. הנמכה כזו יכולה אפילו לנצל דוגמא עיצובית שחוזרת על עצמה בריהוט, ובכך ליצור עיצוב מעניין והמשכי. אל תשכחו ווי תליה ומדפים פתוחים ההופכים במהירות כל קיר חשוף למקום אחסון נוסף.

תצוגה דקורטיבית או אחסון גלוי

הגישה המסורתית גורסת כי חפצים מסוימים שייכים למקומות מסוימים בחלל המגורים, וכי הריהוט ועיצוב הפנים צריכים להתאים לסגנון מסוים. הכלל הראשון לגבי תצוגה דקורטיבית הוא לשבור את כל הכללים האלה ולכייף קצת. למרות שישנן כמה דרכים לארגון תצוגה בצורה יפה ואסטטית, הכלל החשוב ביותר הוא לסמוך על האינסטינקטים שלכם. חדרים שאנשים זוכרים בצורה החיה ביותר בדמיונם הם חדרים בעלי אופי ואישיות, כאלו שניכרים בהם הבחירה האישית והתאמה ייחודית המטשטשת את הקו בין תצוגה לאחסון. בעוד סימטריה ואיזון אמורים להיות המפתח לתצוגה מוצלחת, ההצלחה האמתית היא היכולת ליצור מקום שיפתה את המבקר לרצות להשתהות בו.

הצלחתה של תצוגה בלתי נשכחת היא פועל יוצא של חזרתיות ויחסי גומלין. תצוגה בכפולות, או חזרה על צורות בסיסיות, יוצר ענין ומעלה חפצים יומיומיים למעמד של יצירות אמנות. בקבוק זכוכית צבעוני אחד לא יתפוס תשומת לב, אבל מדף מלא באוסף בקבוקי זכוכית צבעוניים ימשוך תשומת לב וענין. חשבו על יחסי המוצגים במובן של צבע, חומר ומקור. תצוגה של מבחר פריטים אקלקטי בעלי גוון אחיד יצרו מראה נקי ואחיד. מרקם עשיר של עץ או מרקם חלק כשל חרסינה יכולים להוות חוט מקשר בין אובייקטים רבים בגדלים שונים. אוסף מגוון של שניים שלושה פריטים בעלי ממדים, כולם מאותה תקופה היסטורית, יצרו מצגת חיה בעלת שכבות היסטוריות.

בחרו שילוב של אחסון סגור ופתוח, כדי להסתיר את כל מה שלא מעניין ולהדגיש את מה שיפה. אחסון לא צריך להיות תמיד בקופסאות וצנצנות. היו יצירתיים וחשבו מחוץ לקופסא. חשבו על צורות אחסון מפתיעות ומעניינות במקום אחסון סטנדרטי. יבאו אמצעי אחסון מחלקים אחרים בבית כמו תיבות ישנות, סלים קלועים ומזוודות עתיקות שיעבדו מצוין וישרו אוירה אחרת. הם יתרמו לקונספט העיצוב הכללי, ויהפכו את האחסון לאלמנט של תצוגה.

איסוף פריטים לתצוגה בחלל המגורים היא הרפתקה זמינה תמיד. עם הגדלת המשפחה או שינוי העונות, גם הפריטים המוצגים יכולים להתפתח ולהשתנות. בסתיו אפשר לשנות את המיקוד בחלל ע"י עלים צבעוניים וחפצים שנאספו מהטבע. הקדישו קיר כמו בגלריה לתיבות המכילות מזכרות מנופש שנהניתם בו במיוחד, או מלאו קיר רחב בתמונות העוקבות אחרי התפתחות הילדים עם גדילתם.

גלריה של תמונות משפחתיות היא דרך נהדרת במיוחד להחדיר לחלל תחושת חמימות. מסגרו תמונות אהובות במסגרות בגדלים שונים וצרו מהם פסיפס על הקיר. אחדו את המראה על ידי שימוש באותה המסגרת בגדלים שונים, בגוון אחיד או בחרו רק תמונות בשחור־לבן. השתמשו בצורך לאחסון ובאומנות התצוגה כדי ליצור חותם בכל חלל בבית המספר את סיפורכם האישי והמיוחד.

 

חדרי שינה

 בחלל המוקדש לשינה ורגיעה, פתרונות אחסון צריכים להיות פרקטיים ופונקציונליים. חדרי שינה מטבעם הם חללים אישיים מאוד. חדר שינה שלוו ומסודר הוא אחד הפינוקים הפשוטים של החיים. החפצים שאנו בוחרים להיות מוקפים בהם, הם ביטוי עצמי שלנו. הדרך שבה אנו בוחרים לארגן את חפצינו מבוססת על צרכים רלוונטיים, פרקטיות ועל סגנון אישי. חדר שינה שבו הבגדים, הספרים, המצעים והאביזרים מסודרים בקפידה ומוצנעים מן העין יכול לשמש לצורך האמיתי שלו: מנוחה והתרגעות.

הרהיט הכי דומיננטי בחדר השינה הוא המיטה. ניתן לנצל את השטח מתחתיה לאחסון בקופסאות נמוכות וסלסלות. עבור פריטים הנמצאים בשימוש יומיומי, ניתן לבנות בקלות פלטפורמת עץ על גלגלים המספקת גישה נוחה ופרקטית וניצול שטח אחסון מתחת למיטה. או להקפיד על קניית מיטה בעלת חלל אחסון מובנה בתוכה.

שידות ושולחנות צד מציעים אפשרויות רבות לתצוגה דקורטיבית ואחסון כמו מנורת לילה ושעון מעורר. שולחנות צד בעלי מדפים הם אידיאלים עבור מי שאוהב לקרוא במיטה. שידת מגירות היא בחירה חכמה עבור מי שאוהבת לסרוג לפני השינה. ישנם רהיטים שיכולים לשמש יותר מפונקציה אחת. כיסא מעניין ליד המיטה יכול לשמש מקום נוח לשבת למי שנועל נעליים כשהוא לא משמש בסיס לספר קריאה.

היו יצירתיים וחישבו מעבר לריהוט המסורתי והמקובל, במיוחד אם אין לכם הרבה שטח. עשו שימוש כפול בערימה של מזוודות ישנות: גם שולחן צד ליד המיטה וגם מקום לאחסן את הבגדים שאינם מתאימים לעונה. בובת חייטים יכולה לשמש כמתלה. אם אתם מעדיפים מראה אחיד, הצניעו את הדרוש אחסון בקופסאות אחסון צבעוניות המצויות בגדלים, צורות וצבעים שונים בהרבה חנויות לכלי בית. הוסיפו תוויות המפרטות את תכולתן כדי שתוכלו למצוא כל דבר כשתצטרכו אותו. גם סלסלות קש בגדלים, צבעים וצורות מגוונות יכולות להוות פתרון אסטטי ואחיד. כדי למנוע בלאגן על השידה, הניחו עליה כלי קיבולת לכל הפריטים הקטנים שמניחים עליה, טבעות, שעון וכו'.

תצוגה דקורטיבית של חפצים אהובים בחדר השינה הוא ענין אישי, כי מקום המפלט הפרטי שלנו מכיל את הפריטים האהובים עלינו ביותר. אחסון פתוח יכול לשמש למטרה כפולה, גם להכיל וגם להציג, ולסייע בשמירה על סדר ואחסון בהישג יד. אוסף של כובעים ותיקים תלויים על ווים בקומפוזיציה נעימה הופך לתצוגה המושכת את העין. התצוגה הדקורטיבית הטובה ביותר היא זו המשלימה את מהותו של האוסף, בין אם הוא דרמטי, אמנותי או שובב.

ארונות

אם לאחר חיטוט בארון הבגדים שלכם נתקלתם בסוודר ששכחתם את קיומו, או לא מצאתם חגורה שנמצאת שם בוודאות, אך היכן בדיוק? אם אתם פשוט מוצאים את עצמכם בוהים בחוסר אונים מול ערבוביה של בגדים… יכול להיות שהגיע הזמן לפנות מקום לחדר ארונות או לשנות את מערך האחסון בארונות הקיימים.

תכנון חדרי ארונות דורש הרבה מאוד מחשבה. המטרה בסופו של דבר היא לשלב אסתטיקה עם פונקציונליות. השיקול הקובע בסופו של דבר אם להעדיף חדר ארונות או ארון קיר הוא השטח הזמין שאפשר לנצל למטרה זו. אם אין שטח מספק וחדר הארונות יהיה קטן מדי, עדיף לוותר עליו לחלוטין! ארונות הקיר מיוצרים כארונות בעלי דפנות העומדים בפני עצמם או כארונות הבנויים בתוך גומחה. כאשר רוצים ארון גדול מאוד, אפשר לסגור את השטח מפינת החדר ועד לפינתו הנגדית.

בין כך ובין כך, המפתח לארון מאורגן יותר הוא מציאת פתרונות לניצול השטח הזמין בצורה המקסימלית. בין אם השימוש בארון שלכם הוא רק לאחסן הבגדים, או שחדר הארונות משמש גם כחדר הלבשה, כלל מספר אחד הוא שארונות חייבים להיות בראש ובראשונה פונקציונאליים!

כמו פרויקט שיפוץ הבית כולו, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא תכנון מוקפד. קחו את הזמן כדי לחשוב מהם הצרכים שלכם, כך תוכלו להיות בטוחים שהתוצאה תהיה משביעת רצון. החליטו אם אתם רוצים רק ארון לאחסן בגדים או גם אזור הלבשה. עשו ספירת מלאי מדוקדקת של תכולת הארון שלכם כדי לדעת כמה מקום אחסון דרוש לכם: בגדים, מעילים, נעליים, הלבשה תחתונה, מצעים, אביזרים, תכשיטים, קוסמטיקה וכו'. האם תצטרכו מראה? מקום לשבת? מקום לגהץ או לקפל בגדים? לבסוף החליטו מהו התקציב שלכם. מעצב מקצועי יכול לעזור לכם למיין את ארון הבגדים ולתת הצעות לארגון החלל. נסיונו יחסוך לכם אכזבות בהמשך ואתם תדעו שקיבלתם את מלא התמורה עבור הסכום ששילמתם.

אם להודות על האמת, שיטות מסורתיות רבות של אחסון בגדים פשוט לא עובדות. הרבה פעמים אנו נתקעים עם מגירות עמוסות, חורקות או לא נפתחות. בגדים ארוכים בארון תליה מברישים את הנעליים שמתחתם ומתקמטים על הקרקעית. קולבי מתכת נתקעים אחד בשני וקצוות המתכת המחודדים שלהם ננעצים בבגדים עדינים בלהיטותם להיפרד אחד מהשני. נעליים שמתגלגלות על הרצפה, מהוות סכנת מעידה.

נסו עצות אלו כדי ליעל את אחסון הבגדים:

קודם כל מיינו את כל תכולת הארון וזרקו כל פריט מלוכלך, מרופט או קרוע ללא תקנה.

מיינו את שאר הבגדים אחד אחד לארבע קבוצות: בגדים שאתם אוהבים מאוד ולובשים כל הזמן, בגדים שאתם לא אוהבים כי הם לא נראים טוב או שקניתם רק כי המחיר היה מציאה, בגדים שאתם לובשים לעיתים יותר רחוקות, וערימה אחרונה של בגדים לגביהם אתם מתלבטים – רוצים לזרוק אבל שומרים אותם כי הם ניתנו לכם במתנה או שעלו לכם ביוקר.

ברגע שכל תכולת הארון ממוינת לקבוצות, הניחו בצד את כל הבגדים שאתם אוהבים ואת אלה שאתם לובשים לעיתים רחוקות יותר. ארזו את כל הבגדים שאתם לא אוהבים והעבירו אותם לצדקה.

מיינו את הערימה עליה אתם מתלבטים לפריטים שאתם אוהבים, מחבבים ולא אוהבים בכלל. החליטו כמה כל פריט באמת חשוב לכם ואל תרחמו על פריטים שעלו ביוקר. העובדה שהם בערימה שעליה אתם מתלבטים אומרת שלא לבשתם אותם מזמן או שאתם לא בטוחים שתלבשו אותם בעתיד הקרוב־רחוק… הוסיפו את כל מה שלא נשאר לערימת הצדקה ותנו לאחרים ליהנות ממה שלא משרת אתכם.

עכשיו הכינו רשימת מלאי: פריטים קצרים הזקוקים לתליה כמו חולצות, חצאיות, מכנסיים וכו'. פריטים ארוכים הזקוקים לתליה כמו שמלות, מעילים, חלוקים וכו'. בגדים הדורשים קיפול, כמו סוודרים, ואביזרים כמו חגורות תיקים וכו'. נעליים, מגפיים, תכשיטים וכו'. רשימה זו תעזור לכם להבין מה יתאים ביותר לאחסון הבגדים שלכם וכמה מקום אחסון דרוש לכם על מנת להכיל את כל הגרדרובה.

אם רוב הבגדים צריכים להיות תלויים על קולבים נקפיד כמובן לשלב מוטות. רצוי בגבהים שונים עבור תליה קצרה, בינונית וארוכה. התקנת מדפים או כוורת תאים תעזור לארגן נעליים, תיקים, סוודרים, פיג'מות וקיפולים. התקינו מתלה ווים עבור חגורות, צעיפים ותכשיטים.

אם סדור הבגדים על פי קטגוריות יעזור לכם בארגון, נסו ארגון לפי צבע, לפי אירוע (בגדי עבודה, יום יום, מראה רשמי), לפי סוג הבגד (חולצות, מכנסיים, חצאיות), או לפי תלבושות מלאות (כולל תכשיטים ונעליים!).

נצלו כל סנטימטר של שטח פנוי. הוסיפו יחידות אחסון בכל מקום אפשרי על מנת למקסם ניצול השטח. מדפים, מגירות, מחיצות ועמודים בגבהים שונים יאפשרו אחסון יעיל יותר. תוספת מדף נמוך מתחת לשמלות ארוכות יכול לשמש לאחסון נעליים נוספות.

כל מה שדורש נגישות ימוקם במרכז ובאמצע לגישה קלה ונוחה ולחסכון בזמן. השתמשו במדפים העליונים והתחתונים ללבוש פחות שימושי או עונתי.

ארגנו נעליים במדפי נעליים. את שטח המדפים צריך לתכנן כך שיהיו עמוקים דיים בהתאם למידות הנעליים.

לגרביים מגיעה סלסלת אחסון משלהם.

תלו חלוקים על וו ויהיה קל למצוא אותם כל בוקר גם עם עיניים טרוטות.

השתמשו במוט לווילון באורך רצוי ועליו ווים תלויים כדי לתלות חגורות, צעיפים ותכשיטים.

אם אינכם יכולים לראות פריטים מסוימים, אתם עלולים לשכוח שהם קיימים בכלל. השתמשו במדפים פתוחים ומגירות עם חזית שקופה כדי לראות את תכולתם.

עם הזמן הצרכים שלכם עשויים להשתנות, השאירו לעצמכם קצת מקום לבצע שינויים על ידי התקנת יחידות מתכווננת.

דלתות דורשות מעט מחשבה. בחדר ארונות סוג הדלת לא משנה כל כך. לעומת זאת בארון קיר, דלתות לא נכונות יכולות להוות בעיית נגישות. דלתות הזזה הן אופציה פופולרית, אבל יש לקחת בחשבון שהן לא מאפשרות לראות את מלא החלל – רק חלק אחד בכל פעם.

כדאי להתקין מערכת אוורור בחדרי ארונות, לעתים קרובות הדלת הסגורה – מצמצמת את זרימת האויר ומגבירה את הסיכון להיווצרות עובש או טחב.

ווי תליה על פנים הדלתות או תליה לנעליים יהפוך שטח מת למקום אחסון נוסף.

היעזרו בתוויות כדי לשמור את תוכן המגירות מסודר. הדביקו אותן על דופן המגירה או על שפת המגירה להכוונה. השתמשו בתוויות עם תמונות על מנת לעזור לילדים קטנים להחזיר כל דבר למגירה הנכונה.

מומלץ להשקיע בקולבים איכותיים שישמרו על אורך חיי הבגד. היפטרו אחת ולתמיד מקולבי הברזל הזולים שמגיעים עם הבגדים שעברו ניקוי יבש.

הפרד ומשול! מחיצות במגירות יעזרו לשמור על פרטי הלבשה אישיים מסודרים, על גרביים מקופלות, עניבות מגולגלות ועל גופיות בערימה מסודרת.

הוסיפו סלסלת כביסה עבור בגדים הצריכים כביסה כדי למנוע מהם להגיע לרצפה.

ואל תשכחו להוסיף תאורה.

השוק מציע מגוון אפשרויות לאחסון נעליים, עניבות, תכשיטים, גרביים. תליה מיוחדת למכנסיים, אביזרים המקלים גישה לתליה גבוהה, וכדאי לבקר בחנויות פרזול לפני תכנון מערכת אחסון על מנת לעמוד מקרוב על כל האפשרויות שהשוק מציע וליישמם בתהליך התכנון.

ארון המצעים והמגבות:

 בארונות רבים אין שטח אחסון מתאים למצעים, לכן אנשים רבים רוכשים ארגזי מצעים. אחסון מצעים ומגבות בארונות הבגדים אינו נוח בשל הנפח והמקום הרב שהם תופסים. לכן כדאי לתכנן ארון מיוחד למטרה זו, שישמש את כל בני הבית. אם שטח האחסון מוגבל, הוציאו את המגבות מהארון וקשטו איתן את חדר האמבטיה. מגבות ידיים ופנים גלגלו ואחסנו בסלי נצרים או בשכבות על מדף בחדר האמבטיה.

ערמו מגבות מקופלות על מדף עם הצד המקופל כלפי חוץ, כמו שהם מוצגים בחנויות, כך יהיה קל לקחת מגבת אחת בכל פעם. כאשר הקצוות פונות כלפי חוץ, קשה לתפוס רק אחת.

קפלו ציפיות לתוך הסדינים התואמים להם או את הסדינים לתוך הציפיות שתואמות להן כדי לשמור על ארון מסודר ולחסוך זמן בהצעת המיטות כאשר אין צורך לחפש את החלקים השונים של אותו הסט. שקית לבנדר בארון המצעים תשמור על ניחוח רענן.

כל מיטה צריכה רק שני סטים של מצעים – אחד על המיטה, והאחר להחלפה. כך לא תבזבזו זמן מיותר בקיפול, וסדינים מיותרים לא יתפסו מקום חשוב בארון.

מצעים בשימוש לעיתים רחוקות, מצעים חגיגיים או עונתיים, כמו מצעי פלנל, אין לאחסן יחד עם שאר המצעים כשאינם בשימוש. יש לאחסנם כשצדם השמאלי כלפי חוץ על מנת למנוע מאבק להצטבר בקווי הקיפול. מקמו אותם במדפים העליונים או התחתונים ביותר, חבל להשתמש בשטח אחסון יקר עבור מצעים שלא משתמשים בהם לעתים קרובות.

אחסנו כלי מיטה בחדר השינה שבו הם משמשים.

הקפידו שמצעים, מפות ווילונות המאוחסנים לטווח ארוך יהיו נקיים ככל האפשר לפני אחסונם. בדקו שאין עליהם כתמים או קמטים, יהיה קשה מאוד להסיר אותם כאשר נוציא אותם. אל תקפלו יותר קפלים ממה שנחוץ. אם הפריטים עשויים כותנה, פשתן או משי מלאכותי, יש לכבס אותם אחת לכמה חודשים.

חדר האמבטיה

 גדול או קטן, משותף או פרטי, חדר האמבטיה עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות. מחדרים שימושיים בלבד, הפכו חדרי האמבטיה למעין ספא. אך בדרך להשגת חלל מרגיע אחרי יום עבודה מפרך אל תשכחו שגם המגבות ומוצרי הטואלטיקה צריכים מקום משכן לצד נייר הטואלט וחומרי הניקוי בחדר האמבטיה.

כשחדר האמבטיה משמש את כל המשפחה, חשוב שהוא יהיה מאורגן ביעילות. על ידי תכנון נכון ניתן ליצור אשליה של חלל הגדול ממידותיו בפועל. במציאות חלל חדר האמבטיה הוא החלל הקטן ביותר בבית (חוץ משירותי האורחים…). למרות שהפריטים המאוחסנים בחלל חדר האמבטיה נראים אולי קטנים, לעיתים קרובות הם דורשים שטח אחסון כפול ממה שתכננתם. חשוב לדאוג שהרצפה תהיה פנויה מחפצים שלא אמורים לנחות עליה ולספק אחסון בגובה נגיש לילדים ואחסון נפרד למבוגרים. נא לא לשכוח מקום לכביסה ולפעמים גם מקום למכונת הכביסה והמייבש. בחלל המצומצם של חדר האמבטיה, מציאת מקום אחסון שיספק את כל הדרישות האלה יכול להיות מאתגר.

ראשית, קבעו מי הם המשתמשים בחדר בתדירות הגבוהה ביותר, מהן שעות הלחץ והעומס, ומה השימוש העיקרי בחלל. בחדר רחצה המשמש למקלחות רבות ביום יהיה צורך להגן על הפריטים המאוחסנים בו מפני לחות ולדאוג לאוורור. אולי כדאי שיהיו שני כיורים, אפילו קטנים יותר, כדי שיהיה אפשר לצחצח שיניים בזוגות בבוקר לחוץ או בשעת השכבת הילדים במיטות.

בחרו בסוג האחסון ההולם את צרכיכם. המגמה של אחסון פתוח התחילה במטבח עם הרצון לחשוף תצוגת כלי זכוכית מיוחדים. לאט לאט עברה מגמה זו גם לחדרי האמבטיה המשוועים תמיד לאזורי אחסון נוספים. אחסון פתוח נראה נהדר ועוזר ליצור מראה אוורירי וקל בחדרי אמבטיה קטנים. אחסון במגירות ומאחורי דלתות יוצר מראה נקי ומגן מפני לחות.

מקומם של פריטים אישיים במגירה או בארון. סבונים וג'ל רחצה יפים בפני עצמם וראויים לתצוגה דקורטיבית. ניצול סלסלות וכלי זכוכית שקופים לאחסנת חפצים קטנים הוא מפתח בשמירה על מראה נקי.

אם חדר האמבטיה שלכם צר וארוך, סימטריה תעזור ליצור מראה מסודר ומאוזן לחלל. מגבות מקופלות בצורה מעניינת תורמות ליצירת מראה נעים, ומוסיפות טקסטורה וצבע. ליצירת מראה דמוי ספא גלגלו את המגבות לגליל והניחו בסלסלה או קופסא מעניינת. מגבות לבנות מסייעות להגדיר את מצב הרוח בחדר האמבטיה ויוצרות מראה נקי.

מדפים פתוחים המשולבים כחלק מעיצוב חדרי האמבטיה יוצרים אשליה של מרחב גדול יותר ומשמשים כאלמנט אדריכלי נוסף העולה בקנה אחד עם סגנון העיצוב המודרני של ימינו ומשאירים הרבה מקום לסגנון אישי. בחדרי אמבטיה קטנים בהם יש חוסר מקום העדיפו מדפים פתוחים על פני ארון אמבטיה גדול וסגור ליצירת מראה פתוח יותר. מדפים לצד האמבט יכולים להכיל מגבות, מוצרים מפנקים לאמבטיה ונרות לאוירה מרגיעה. מדפים פתוחים אליהם מחובר מתלה ליבוש מגבות יכולים להוות פתרון מצוין בחללים קטנים. תלו מדף כזה בגובה מספיק כדי שהמגבות לא יגררו על הרצפה ולא מדי נמוך, כדי שתוכלו להגיע בנוחות למה שמונח עליו.

השאילו מהמטבח כלי זכוכית מעניינים, מכלי שתילה מצוירים מהגינה, ספלי תה מארון הכלים ומגשים מהויטרינה והשתמשו בהם לאחסון של סבונים בצורות וריחות שונים, נייר טישו, כדורי צמר גפן, מקלוני אוזניים ומוצרי טואלטיקה אחרים. מוצרי אמייל יעילים מאוד בחדר האמבטיה, הם עמידים בפני לחות ומוסיפים צבע וחן. הניחו אוסף סבונים ריחני על מגש עוגה עם פעמון מזכוכית שקופה ליצירת מראה אלגנטי. נסו לשלב צנצנות עתיקות, מכלי קרמיקה, ואפילו בקבוקים המיועדים לשמן זית או חומץ אם הם מעניינים, מיכלים לעוגיות במראה ווינטג', ומה דעתכם על קופסה יפה לשקיות תה כדי למיין בתוכה תכשיטים, סיכות וגומיות לשיער או פריטים קטנים אחרים? נראה לכם שאתם אף פעם לא מוצאים סיכות לשיער, פינצטה או קוצץ ציפורניים? הניחו אותם בצורה מסודרת על פס מגנטי בתוך ארון האמבטיה ולעולם לא תחפשו אותם שוב.

התקינו מתקן לייבוש מגבות או ווים מאחורי דלת האמבטיה לתליית מגבות לייבוש.

קחו בחשבון שכל אחסון פתוח צריך להיות תמיד מסודר ואם מראש ברור לכם שלא תוכלו לשמור על הסדר העדיפו אחסון סגור מאחורי דלתות.

נצלו את השטח מעל האסלה לתליית מדפים נוספים.

מיינו את ארון התרופות מדי פעם. זרקו כל תרופה שפג תוקפה.

בחדרי שירותים ואמבטיה המשמשים לאורחים בלבד שבהם האחסון לא קריטי, יכול להיות נחמד פשוט להשאיר שטח פתוח כדי ליצור מראה גדול יותר ופתוח. האורחים יכולים להשתמש בשטח הזה להניח את חפציהם.

לא משנה מה סגנון הבית שלכם ומהן המגבלות האדריכליות של חלל האמבטיה בביתכם, זכרו שהמטרה בעצוב ותכנון מקומות אחסון לחדרי אמבטיה בעיקר היא ליצור חלל המשרה אוירה מרגיעה. אחסון יכול להיות דקורטיבי או נסתר, פתוח או סגור, אך מעל לכל הוא צריך להיות פונקציונאלי וליצור סדר ומפלט מרגיע למשתמשים בו.

בשיתוף מגזין דירה נאה, מגזין מקצועי חרדי לבניה ועיצוב



0 תגובות